Sunday, July 10, 2011

Danish sembelit

Sabtu lepas,danish sembelit yang amat. Mmg kebiasaannya poops dia keras.
Tp haritu mmg extremely keras. Berkampung la aku kat dlm toilet petang sabtu tu temankan dia berak. aduh,kepanasan dah aku. kesian kat dia. Sunquick pun xde. Kejutkan hubby soh bli sunquick.Selalu aku bagi 1sudu besar sunquick xlama tu dia pun memerut. Tp x berkesan pulak. sampai kepenatan,dia pun tdo.

Malam lepas aku layan NCIS,dia meneran lg. this time pakai pampes.still xkuar gak. kesian aku tgk dia sampai berpaut2 kat kaki aku ni. macamla mak ko ni nak lari. terus aku ajak hubby gi Bintulu Medical Centre. sbb tu je hospital yg 24 jam bukak. xmo g spital gomen sbb aku serik dah.

1st time g sini. Org pun xde,Dr. pun xde. aik,xkan spital swasta pun cenggini. sib baekla tunggu xlama then br ada nurse kat kaunter.maklumla dah pukul 11 mlm kan,sure x ramai staff. Dr pun kat luar rupanya.

Bgtaula anak sembelit..malu aku hikhik..mcm dah xde penyakit dlm dunia ni kan..Dr cek buntut danish..meraung2 la budak tu. Dr. kata mmg keras cam batu. amik ko!..patutpun sunquick xjalan. Nak kene bg ubat jolok buntut..hehe..cuak gak lerr..lg sekali adegan meraung2&jerit menjerit dlm bilik Dr.

Dr. pun bla bla bla bg nasihat ler soh bg makan sayur,prune&buah2an. anak2 i mmg xmakan sayo tuan dr. tp epal,anggur,tembikai&pisang laju je mkn.

No comments:

Post a Comment