Tuesday, October 30, 2012

Abis exam

Dah nak setahun rayyan bersekolah kat Sek. Jenis Kebangsaan Cina
baru ni aku nak update psl pembelajaran dia
erm..mmg susah utk anak melayu tanpa basic mandarin  nak survive kat sini
tanpa usaha budak tu sendiri & bantuan dari mak bapak
mmg budak tu sendiri akan gagal

tp alhamdullilah bg rayyan
dia boleh dan semakin menyesuaikan diri dgn sekolah cina
dah la dia pendiam dan pemalu lg la susah nak bergaul

Minggu lepas peperiksaan akhir tahun dah selesai
Minggu ni keputusan setiap subjek dah keluar
Alhamdulillah lg rayyan dpt A dlm Bahasa Melayu, English & Bahasa Cina
Bahasa Cina tu aku dah ala2 ketinggalan sbb knowledge aku takat basic jer
so aku dah x dpt nak ajar dia banyak2
Nasib baik dia boleh jawab soklan2 tu kecuali yg kene bina ayat berdasarkan gambar
bina ayat dlm mandarin tu..ko mampu??

Sains & Matematik pun dalam bahasa cina
Sains untuk darjah 1 masih senang lg rasanya tu pun rayyan score B jer lg 4mata nak dpt A
Matematik ni aku surrender
yg ni bkn sbb bahasa tp mmg budak ni lemah bab kira2..
ajar dlm melayu pun masih x paham2..last2 aku give up & en. M take over ajar
tu pun still score B..lg 6 mata nak A. padahal dia boleh je dpt A
rayyan..rayyan
darjah 2 kang camner la pulak nasib budak ni

No comments:

Post a Comment