Sunday, October 21, 2012

Cabut Gigi Geraham Bongsu

20hb @11am akhirnya appointment ke Klinik Gigi Dr. John Ting
tiba juga setelah 2mggu tahan sakit.
masuk2 jer doc senyum jer..aku tak tau muka sebenar doc ni camner sbb pakai mask kan.
jd tak tau la hensem ke x haha..
terus xray nak tgk kedudukan gigi tu camner..


pic from gugel

kedudukan gigi seperti di atas
gigi geraham belah kanan
gigi ujung sekali tu dia tumbuh melintang,mengganggu gigi yg dpn
pastu dah berlubang pun sbb byk sisa makanan terkumpul kat situ

Terus injection kasi kebas
sgt sakit okey time kene cucuk tu. ada la dlm 3-4 tpt dia cucuk..
after 15minit baru kebas dari pipi sampai ke separuh bibir
 baru la doc godek2 gigi aku
memula tu kene potong separuh gigi
aku siap muntah lg time ni sbb tak tahan bau drill tu
bau besi yg sgt x besh..
malu tolak tepi sbb muntah dah kuar kan..
pastu nak kuar kan gigi yg belah dlm tu lagi
kene belah gusi dulu.terasa gak dia toreh gusi tu.
tp xde la sakit sbb dah bius kan
pastu sesi godek menggodek gigi yg last..
aiya, sampai nak cramp mulut aku menahan amukan doc ni tau
kuat sgt dia korek2 gigi aku..lama gak x berjaya
siap tukar2 spanar lagi..eh bukan spanar..
xtau apa namanya..

Lebih kurang 40minit baru siap
last sekali kene jahit gusi yg kene belah tu
tengok benang punya la beso
elok2 xsakit jd sakit..
finally doc pun bla..bla..bla bg consultation

katanya 3 hari ni akan bengkak
susah mau makan, telan air liur,nak bukak mulut pun susah
dlm masa 1 minggu kalo x sakit boleh buka jahitan
kene charge RM385

Sabtu malam tu gigi aku still berdarah
nak makan bubur pun susah sbb xleh nak bukak mulut luas2 cam badak sumbu
nak telan pun perit..segala2 xboleh
nak tdo pun xboleh sbb sakit sampai kepala
even painkiller dah 2 biji aku telan

Harini
Pipi bengkak sebelah
tp dah boleh makan2 selain dari nasi dan yg keras2.. 
dah boleh jerit2
apapun, pengalaman ini sgt la x best untuk di lalui
tp nampaknya akan ada lg pengalaman ini utk kali ke 2
sbb gigi geraham bongsu belah kiri dah keluar
MELINTANG  juga nampaknya!!!!!


No comments:

Post a Comment