Tuesday, September 6, 2011

CintaKu Tertinggal Di Semenanjung Malaysia

Life back to normal..pulang ke Bintulu.
Nama atuk & nenek masih meniti di bibir anak2..
aku pulak terbayang2 muka mak& adik aku..huwaaa...jgn jiwa kacau suda.
kang aku beli tiket balik semenanjung
dan dan ni jugak.

Mmg camni la idup aku,
at least amik masa seminggu nak adjust balik feeling ni.
Selalunya aku wat2 bz jer, semalam 1 hari aku mengerjakan umah,
basuh dapur, basuh baju,kemas umah& masukkan kueh raya kat balang,
cuma tinggal nak kemas 1 beg je..letih. Kang kalo dtg penyakit malas aku,
berkampung la aku dpn laptop.




* pg td danish dtg kat aku dia tanya:-



"eh ma!, kita dah kat umah kita ke ma?"

"iyo la, kat mana lg"

"camner kita bleh ada kat umah kita nih, kan kita kat umah nenek?"

ada yg nak kene sekeh ngan aku ni..

"kita naik aeroplane kan..tu yg bleh sampai umah kita tu.."

"oo..ye ke ma..naik aeroplane uperrnya"..



itu dialog budak 3 thn..kalo bdk 3 thun pun msh mengalami holiday blues,

apatah lg aku yg dah tua bangka ni kan..

huwaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

  1. hikhik...comel....keje kat bintulu ktne??tnggal mane??sy pon br 5 bln bermastautin di bintulu..nak tanya laa..pernah ke g klinik pakar wanita kat bintulu medical centre???mahal tak??

    fiz...;)

    ReplyDelete