Friday, March 11, 2011

Aku Yang Kurang Ajar

aku yang kurang ajar
di sebabkan kau hina ibuku
meletakkannya serendah-rendah taraf seorang perempuan
sedangkan dia padaku adalah seorang srikandi
gagah menepis dugaan hidup
yg sentiasa tidak berpihak padanya

aku yang kurang ajar
tatkala kau tuduh dia perampas harta
sedangkan di tubuhnya tidak di uliti emas dan permata,
pakaian yang cantik dan berjenama
tidak pula dia bersenang lenang tidur di sofa nak empuk
menanti rezeki jatuh ke riba
kerana pada waktu tuanya ini dia masih mencari rezeki sesuap nasi
dan tubuhnya semakin hari semakin cengkung,tidak pula berisi..

aku yang kurang ajar
bilamana kau menuduh dia sebegitu rupa
sehingga hilang rasa hormatmu padanya
sedangkan dia berusaha separuh jiwanya menjadi yang terbaik
malah ku tahu kini..separuh jiwanya sudah pergi
berhenti mengharap pada sebuah kebahagian,penghargaan dan penghormatan
yang tidak pernah kau berikan
dan pada saat itu juga
aku sudah menjadi seorang yang kurang ajar
di sebabkan oleh diri mu
tidak akan terucap kata-kata maaf untukmu
kerana aku tidak pernah menyesal kurang ajar padamu :)


sekian..dari aku yg giler
luv you mom,with all my hearts

No comments:

Post a Comment