Tuesday, July 3, 2012

Danish admitted @ BMC & cerita pasal hospital

Pagi ahad 1 July danish muntah2 atas tilam ngn badan aku sekali
selang 15 minit muntah2 lg atas tilam dia
bau jangan ckp la..yg kluar cuma susu basi
tiba2 suhu badan jd panas mesti nak demam balik ni
tp elok je dia tido lepas tu

Pagi siangnya muntah2 lg lepas minum susu
Bdn pun dah mmg panas
So terpaksa bwk gak g Dr. Ho
Sampai klinik msk ubat montot
pastu kene minum air garam
meronta2 menjerit2 time bg ubat tu
En. M siap pegang sekuat tenaga
Doc sampai kluar dari bilik
terganggu dgr danish menjerit
well, doc sendiri nampak camner susahnya nak bg ubat kat budak ni
last2 soh admit sajer

tido keletihan...tangan da berbalut2 cam org patah tangan padahal nak msk air je

Nak masuk drip ni aku request Doc yg buat
Xmau nurse sentuh anak aku
cos last time rayyan admitted sampai 3 kali nurse cucuk br msk jarum
lama tunggu Doc sampe
Sampai je Doc terus masuk bilik rawatan
Doc masam je muka
langsung xde inisiatif tegur patient or parent
menjerit gak la budak tu kene cucuk tp kejap jer
maybe sbb nurse dah sapu krim kat tpt urat tu
utk kebas kan urat kot
xtau la krim apa ..nurse kata 'magic cream'
and aku br perasan
last time rayyan kene cucuk nurse x sapu cream tuuuu!!!!


2nd day..da agak sihat sbb da bleh jalan2,minum& makan sket tp still xmo minum susu

tgk kartun
atas katil kecik ni la aku tdo berdua-duaan ngan budak tu
langsung xbagi aku tdo kat kerusi
nak gak bau ketiak aku yg wangi ni

gamba rayyan kene cucuk 2bln lps
mmg blurr sbb pakai henpon je
and keadaan time tu agak kecoh
sampai 4 org pegang dia

mmg aku perasan  nurses x sapu apa2 krim kat tangan rayyan
datang2 trus cucuk jer
sakit la budak tu
pastu soh budak tu relaxs jangan melawan
wei..ko ingat budak 7tahun reti ke maksud relaxs tu aper..
aku berdiri kat pintu sbb dah x tahan rasanya
x tahan sbb sket lagi aku nak tamporr muka nurse tu
pandai buat ke x pandai ni
Doc mana??

kali ke 2 pun still fail
rayyan meraung2 sampai kejang badan
jarum tu pulak da masuk tp cam nak rabak kluar dari kulit
mmg aku rasa nak pitam and nak tumbuk nurse tu at the same time
kali ke 3 aku doa biar la nurse tu bleh buat
aku ngan cik M puas la pujuk2 rayyan bagitau yg dia budak baik bla bla bla..
alhamdulillah berjaya
kalo x aku nekad dah nak masuk kan rayyan ke Columbia Asia

jangan ingat semua hospital swasta service bagus sgt
dah la kene byr beribu-ribu
mesti la kita harapkan servis & rawatan setanding harganya kan??
kesilapan mcm tu kalo jd kat kita org dewasa maybe bleh dimaafkan
tp kalo jadi kat anak2 kita,sanggup ke kita buat bodo jer?

dan jangan la kata hospital kerajaan x bagus
mmg bagus cuma kene tahan dgn servis mereka yg agak lambat itu
utk org yg kurang sabar cam aku ni
mmg xleh la nak g hospital gomen
sekian

**mlm ni aku nak tanya nurse kat klinik Dr. Ho tu psl krim yg x berapa nak magic tu

No comments:

Post a Comment