Wednesday, August 17, 2011

selamat hari kidal sedunia..??

Dah mcm2 hari ada skang ni tp yg xbleh blah ialah hari kidal sedunia.
ada2 je ar.aku xla kidal tp ada certain things
yg hanya tgn kiri bleh buat
contohnya korek idung..haha
suker tgk org menulis pakai tgn kiri ni sbb
nampak unik jer
sebabnya hanya 10% populasi dunia adalah kidal


anak bujangku kidal rupanya..
baru 3 thn tp asik la menulis & mewarna guna tangan kiri..
kalo bg pensel,memula mmg pegang tgn kanan
tp 1-2 saat lepas tu tukar ke tgn kiri balik

Siang td masa amik dia kat kindy
teacher bgtau danish menulis pakai tgn kiri
mcm pelik pulak si teacher tu..siap berkerut2 muka ngan dahi
mcm la anak aku tu cacat..

itula persepsi org lain kalo tau kita ni kidal
tu blum makcik,pakcik & nenek kat kampung
bila dorang tau anak aku kidal
mau nya kene bamboo kata aku x pandai jaga anak
whatthehell...

Anyway, danish suka sgt melukis guna water colour
semua org kidal suka melukis ke?
sbb per,member sekolah aku dulu pun kidal gak
everytime subjek lukisan mesti dpt A
mmg cantik lukisan dia

Cuma yg aku x suka
ada mitos mengatakan org kidal ni umur x panjang
ceh, sapa yg mandai2 kata ni??
Jodoh,hidup dan mati tu kan di tangan Allah!!
Andai ditakdirkan terjadi
Biarlah aku sebagai ibu pergi dulu sebelum dia..
x sanggup rasanya berpisah dengan anak

No comments:

Post a Comment