Wednesday, August 3, 2011

Home Alone...dan ramadhan ini


Baru 3 hr berpuasa,aku dah kene tinggal ngan laki..huwaaa..menci arr.
En. M ada meeting lak kat KL,esok baru balik. ala sehari je pun,kalo 2-3 hari mmg aku ikut montot dia jer.
Disebabkan En. M xde, makanya hari ini hari aku bad mood & malas. Kubiarkan rumah bersepah2 dgn toys budak2 ni. lantakla nak jadi apa.

Berbuka la aku sorang2.ikutkan nak makan megi je tp xkan la nak suap
anak dgn megi gak. agak2 la kan..so ikut menu anak harini.
Sup ayam & ikan goreng. Dah itu jer..menu org malas xde laki.
Budak2 aku suap siap2 jd xde sapa nak kaco aku berbuka..bleh la aku berbuka
dgn feeling2 sedey kene tinggal laki kan

Ramadhan ini masuk tahun ke 5 aku kat obersea..i mean luar dari semenanjung.
Jiwa aku semakin tabah menghadapi dugaan..ceh!..dugaan jauh dari mak lerr.
Kat sini aku mmg hari2 masak sampai dah mati kutu xtau nak masak apa.
Jarang pegi bazarr ramadhan disbbkan makanan x kene ngan tekak jawe aku ni..huhu..
ngada2 kan..tp ada gak lerr pegi cari kueh.

En. M, bila la agaknya kita nak balik semenanjung yer?
rindu dgn makanan kat semenanjung,rindu mak&abah,adik beradik and last sekali aku rindu Alamanda,Putrajaya..nak g shoppingggg!!!!...

No comments:

Post a Comment