Sunday, April 25, 2010

Cerai Susu

This month danish dah genap 2 tahun.So aku mmg bercadang nak cerai susu terus. Sebelum ni,danish dah bleh berpisah dgn 'b' slow2,hanya mlm bila nak tdo jer dia bergayut sampai terlena. Rasanya kali ni aku kene stop kan terus. Sbb susu mmg dah xde langsung dan aku rasa mcm x selesa bila nak tdo (sakit bdn aku).Mak aku pun dah soh awal2 sbnrnya. Sbb bila budak semakin besar semakin susah la nak bercerai susu nanti.

Mula2 mmg payah dan kelakar. Sbb danish mengamuk nak 'b'. hahah...di tarik2&di selak2nya bj aku..muahahh...this time mommy has to be strict sket..no more 'b' okey,danish dah besar. Kdg2 kesian tgk dia x dpt tdo. Pusing sana pusing sini.Nak kena peluk2 dl br lena.

Now danish dah pandai hisap susu formula dgn botol susu tommee tippee. Peritnya skang kene bli susu SNOW tiap2 bulan hampir 4tin besar. Dlm rm200++ hanya utk susu dia jer,blum susu rayyan&pampers lg.huhu..dulu, masa danish umur 1thn lebih,kitorang xbli susu, maklumla fully breastfeed,mmg jimat giler. RM200 tu mama bleh beronggeng ke hulur hilir ngan papa..skang tidak lg..huhu.Nasihat pada ibu2 yg lain,susukan la anak anda dgn susu ibu,bkn sahaja berkhasiat malah menjimatkan!

Misi seterusnya nak cerai susu rayyan (susu botol) dan pisahkan tmpt tdo dia..

No comments:

Post a Comment