Monday, September 14, 2009

Danish Tantrum


Dah lama aku nak luahkan sbnrnya kat sini tp x kesampaian. Tak tau la mcm mana ibu-ibu di luar sana menjaga anak masing-masing dgn penuh kesabaran dan kasih sayang. Cuma yg aku tau, kesabaran aku makin hari makin menipis di hujung2 bln ramadan ni dek kerana si danish. Entah kenapa la aku pun tau, bila time aku nak masak utk berbuka jer mula la angin dia datang..duk merengek2..susu dah aku bg, peluk cium pun dah tp ada jer yg xkene. Selalunya aku wat booo layan je dgn mengunci safety gate kat pintu dapur tu..so dia xbleh nak masuk ke dapur mengacau aku masak.

Time nak berbuka satu masalah lagi. selalunya dia akan duduk di atas meja mkn bersama lauk-lauk yg ku masak. Sambil tangan yg comel tu mengacau-ngacau lauk dlm pinggan. X ke haru tu..geram jer aku rasa..Selalunya aku akan berbuka dgn minum air dulu than aku suap kan danish dgn nasi so that dia x lapar bila tiba giliran aku makan nanti. Tapi lain plak halnya..time aku nak mkn tu la dia merengek2 ..mintak dukung la, peluk cium la..and one thing yg dia nak is nenen. Ish..sabar jer la aku ni di bulan2 puasa..


Skang ni danish dah pandai hentak-hentak kaki pulak bila xdapat apa yg dia nak. Aku xtau mana dia belajar coz rayyan x macam ni dulu. Dia dah makin nakal but bijak sometimes.Now dia dah 18bln aku dah plan siap-siap nak cerai susu badan.Walaupun aku bangga dpt susukan dia sampai ke hari ni tp x dinafikan yg aku letih, badan aku sakit-sakit, x cukup tdo dan yg utama production susu ku merudum.Malang sungguh, anak bujang ku ini x pandai pulak menghisap botol. Dah byk botol susu mahal2 aku blikan, Avent, MAM,Tomme Tippee, pun langsung dia wat x heran.. wat habis duit aku jer. Cuma skang ni aku top up danish dgn susu snow menggunakan syringe so that dia x la lapar sgt. Sampai skang ni aku buntu, x tau la nak wat camner..yg aku baca kat internet, dia advice, dont rush just go with the flow..erm..erntahla..









No comments:

Post a Comment