Sunday, March 28, 2010

Di Kampung

Dah seminggu lebih we all stay kat kg. Boring gak ku rasa sbb hubby tiada di sisi. Balik ni pun sbb hubby ada 2 week course kat genting highland. Budak2 sukala sbb jumpa nenek kesayangan dorang. Pastu asik berlari sana sini,kluar masuk umah, main air,main tanah and hari2 gak la ajak nenek p kedai bli jajan. Mau bankrap mak aku kalo asik2 kene blikan jajan ngan aiskrim dorang. Aiskrim plak nak yg cornetto tu ha..pandai plak memilih si danish ni.

Cuaca kat banting ni teramatla panasnya. Kdg2 ujan di waktu petang, tp ujan pun sekejap sgt.Malam pun berkipas..Budak2 pun tdo pakai sluar pendek ngan singlet jer. Kalo kat umah sendiri ada aircond, mmg slalu kene pakai sluar panjang.Tiba2 rindu plak kat umah..erm, home sweet home. Cuma yg bestnya kat sini, aku asik g paso jer..especially pasar jumaat.Mesti borong soto,sate,ayam goreng,yong tau fu, kebab and mcm2 lg..mentang2 la kat bintulu xde pasar yg mcm pasar jumaat.

Setelah seminggu, br pg td aku call teacher rayyan bgtau yg rayyan kat semenanjung. apa da...hampir terlupa seh.sib baek teacher x marah, cuma kesian la rayyan sbb tertinggal byk silibus. Tp kat kg ni aku ada gak ajar sket supaya rayyan x lupa nanti.

1st April ni, Danish akan celebrate 2nd birthday..erm dah besar pun dia. Dah bleh sunat pun..hehhee...xtau la nak celebrate ke idak..hadiah pun aku xtau nak bg apa..sbb byk sgt demandnya...antara favorite danish, lori mainan(apa2 jenis), thomas and frens merchandise (baju,jeans,toys..dia obses ngan brand nih)..apa2 pun so far aku blum wat keputusan lagi :(

No comments:

Post a Comment